magie a církev
Magie a Církev, Církev a Magie
Jeden z hlavních důvodů toho. Proč je magie církví oficiálně zatracována a lidé magii provozující po staletí církevními orgány a vyznavači církví pronásledováni je způsob, jakým mágové v převážné většině nahlížejí na Boha a především na jeho postavení a komunikaci s ním. Mágové totiž ví, že k tomu aby se spojili se svým "božstvím" nepotřebují nikoho jiného, než sami sebe. Tímto postojem ovšem snižují nejen autoritu církví, ale dokonce i podkopávají její samotné základy. K čemu by pak byla církev, kdyby si každý mohl hovořit s bohem, případně bohy, sám bez prostředníka? No přece k ničemu. Pokud by tedy tyto myšlenky silně prosákly na veřejnost stala by se církev jako organizace zajišťující spojení s bohem a duchovní vedení naprosto zbytečnou.
Církev se tedy zcela zákonitě brání šíření myšlenek, že by člověk mohl být schopen se sám spojit se svým božstvem, nebo by dokonce mohl být bohu roven. Snaží se tedy v lidech udržet myšlenku, že člověk sám od sebe, pokud není vedený církví přímo v jejím lůně, tzn. není jejím členem a není zasvěcen do jejích postupů, není schopen se s bohem spojit. Nebudu tu rozebírat způsoby jakými se církev vůči myšlenkám mágů brání, protože jsou povětšinou dobře známy a to nejen z historie. Důvod proč chce církev ovládat množství lidí je také nasnadě. Je jeden jediný MOC. Církev chce mít moc a ne jen tu nad bohem, ale chce mít moc i ve světě hmotném. Pravda od konce středověku přestala postupovat tak otevřeně, nicméně je stále tato její touha cítit.
Jak tedy církev magii využívá? No prostě. Za prvé tvrdí, že někteří z mágů, kteří prováděli zázraky jsou svatí a tudíž stojí za to je uctívat a to přesto, že za jejich života byly spíše pronásledováni a mnohdy tou samou církví, co je teď svatořečí. Další ze způsobů využití magie církví jsou její obřady. Vzhledem k tomu, že magie byla církví studována jsou církvi známa základní pravidla magie. Těchto základních pravidel církev využívá při sestavování rituálů. Vezměme si třeba na paškál klasický křesťanský "přijímací rituál" neboli křest. Tento rituál, jímž jsou smyty všechny dosavadní hříchy člověka, a to včetně tzv. "prvotního hříchu" je v podstatě jedním z využití magie vody. Mágové vědí, že voda může převzít od člověka negativní energie a dovedou toho využít.
Dalším z "magických" církevních postupů je proměna vína v krev Kristovu a svaté přijímání. To se zase odkazuje na možnost, vložit do potraviny (v případě církve je jí oplatka nekvašeného chleba) a do tekutiny (vína) jakoukoli myšlenku, kterou potom přejme jak fyzické, tak duchovní tělo osoby. Oproti mágům, kteří do tohoto vkládají myšlenky své, je u církve myšlenka vkládána knězem (pokud tomu sám věří) a tím jsou tedy přijímající ovládání myšlenkou onoho provádějícího kněze.
Jistě by se dali najít další příklady "zneužití" či "využití" magie církví, ale myslím, že toto bohatě stačí k tomu, aby jste si sami vytvořili obraz toho, jak se církev k magii staví.
z blogu : http://carodejnice.blog.cz/rubriky/carodejnictvi